Suchergebnisse
Filter
15 Ergebnisse
Sortierung:
World Affairs Online
Creativity, the corporate curriculum and the future: a case study
In: Futures, Band 33, Heft 6, S. 541-555
Creativity, the corporate curriculum and the future: a case study
In: Futures: the journal of policy, planning and futures studies, Band 33, Heft 6, S. 541-556
ISSN: 0016-3287
At the Menin Gate
In: Journal of historical sociology, Band 9, Heft 1, S. 43-53
ISSN: 1467-6443
Abstract
This essay reports an historical and sociological journey through family memories to the battlefield of World War I. It follows the short military career of a working class lad through the Territorial Army (Northumberland Fusiliers) to his death on the Ypres Salient in 1915. It builds on the bridges of memory, soldiers' diaries, and newspaper reports to link the past to the present and explore the logic of war from the point of view of the ordinary soldier. The method employed generates new questions about World War I and is an accessible one for non‐specialists to use to organise their own journeys to the past.
Just Holding the Line? Education policies to combat poverty
In: British journal of sociology of education, Band 12, Heft 3, S. 397-401
ISSN: 1465-3346
Book Reviews
In: Sociology: the journal of the British Sociological Association, Band 24, Heft 3, S. 569-570
ISSN: 1469-8684
Memories, vision and hope: themes in an historical sociology of Britain since the Second World War
In: Journal of historical sociology, Band 1, Heft 2, S. 161-183
ISSN: 1467-6443
Abstract
This paper suggests in an exploratory way that an historical sociology of post‐war British society should include a concern with changes in sentiment and emotion or in what following Raymond Williams is termed 'structures of feeling'. The main theme discussed is what people from different social backgrounds feel about the changes which have taken place in their lives and in the society around them and in how the future is conceived. Three issues focus this ‐ change in aspects of national identity, in prevailing conceptions of citizenship and belonging, and in feelings towards the welfare state.
Contemporary Europe: Social Structures and Cultural Patterns
In: Sociology: the journal of the British Sociological Association, Band 13, Heft 2, S. 345-347
ISSN: 1469-8684
Book Reviews - Lifeworlds and Learning: Essays in Theory, Philosophy and Practice of Lifelong Learning
In: The political quarterly: PQ, Band 71, Heft 1, S. 136-139
ISSN: 0032-3179
Class, Culture and Community: A Biographical Study of Social Change in Mining
In: Labour / Le Travail, Band 15, S. 240
Young people and civil society: Lessons from a case study of active learning for active citizenship.
In: Active citizenship and multiple identities in Europe. A learning outlook., S. 191-206
Der Beitrag basiert auf einer wissenschaftlichen Begleitung des Projektes "Investing in Children", ein Menschenrechts- und Bürgerschaftsprojekt, welches von 1995 bis 1998 in England durchgeführt wurde. Das Projekt ging davon aus, dass junge Menschen eigenständig als Bürger partizipieren können, wenn ihnen die Möglichkeit dazu gegeben wird. Am Beispiel zweier Fallstudien aus dem Projekt (Transport Group, School Dinners) wird verdeutlicht, dass Jugendliche ebenso verantwortungsbewusst als Bürger handeln wie Erwachsene und dass dieses aktive Engagement ein offener Lernprozess ist, der dann besonders erfolgreich verläuft, wenn Bürger Bestätigung und Anerkennung für ihr Engagement erfahren. Besonders für Großbritannien, wo die Diskussion um die politische Apathie von Jugendlichen zunimmt, kann die Schlussfolgerung gezogen werden, dass nur dort, wo Kindern und Jugendlichen die Möglichkeit zur Wahrnehmung ihrer politischen und sozialen Rechte gegeben wird, Motivation und Partizipation geweckt werden, sich für die eigenen Interessen als Bürger einzusetzen. (ICH).
Young people and civil society: lessons from a case study of active learning for active citizenship
In: Active citizenship and multiple identities in Europe: a learning outlook, S. 191-206
Reviews
In: Social history, Band 10, Heft 1, S. 105-138
ISSN: 1470-1200